شناسهٔ خبر: 177421 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

چند سایت فاقد مجوز فروش بلیت هواپیما در هفته اول مهر به مراجع قضایی معرفی شدند؟

بلیت هواپیما آمارها و گزارش ها حاکی از شناسایی و معرفی ۳۸ سایت فروش بلیت به دلیل نداشتن مجوز و گرانفروشی توسط سازمان هواپیمایی کشوری به مراجع قضایی برای انسداد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفته گذشته در کنار تمام اخبار مربوط به پروازها و فرودگاه ها، ۳۸ سایت فروش بلیت هواپیما به دلیل گرانفروشی و یا نداشتن مجوز فروش الکترونیکی بلیت هواپیما به مراجع قضایی معرفی شدند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی طی هفته گذشته دو مرتبه لیست بلند بالایی از انسداد سایت های فروش بلیت هواپیما را اعلام کرد که اولین بار ۱۶ سایت و برای دفعه دوم ۲۲ سایت به مراجع قضایی معرفی و مسدود شدند.

با توجه به این که سایت های فاقد مجوز با هدف شکل دهی بازار سیاه و عرضه بلیت در کانال های غیر رسمی ایجاد می شوند، در راستای جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد انجام خدمات بند الف ماده (۱) آیین نامه هیات محترم وزیران و فروش بلیت هواپیما را دارند اما مغایر با مواد (۲) و(۳) آئین نامه مورد نظر عمل می کنند، درخواست انسداد سایت های مذکور و نیز درگاه بانکی مورد استفاده به مراجع قضایی ارسال شده است.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی در این رابطه تصریح کرد: در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیت های هواپیمایی کشوری به منظور حفظ مصالح عمومی و با استناد به مفاد مصرحه در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری و نیز به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آئین نامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی فردیس پرواز توس که از طریق سایت فاقد مجوز www.mdsafar۲۴.ir به عرضه بلیت/نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخ های تعیین شده اقدام کرده بود به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.

چند روز بعد سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود شدن ۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ خبر داد.

با توجه به این که سایت‌های فاقد مجوز با هدف شکل دهی بازار سیاه و عرضه بلیت در کانال های غیر رسمی ایجاد می شوند، در راستای جلوگیری از فعالیت غیر قانونی سایت های مذکور پس از پایش مستمر و رصد دقیق بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری، درخواست انسداد سایت های فاقد مجوز و نیز درگاه بانکی مورد استفاده، به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران ارسال شد.

وی در این رابطه گفت: معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران، ۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سازمان هواپیمایی کشوری را به  دلیل نمایش و فروش غیر قانونی بلیت هواپیما، مسدود کرد.

این درحالی است که هفته آخر شهریور نیز  ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی معرفی شدند و مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.